Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 17 oktober 2011

Frösådd Julros.

Under min ronda för att kolla krukväxterna innomhus fick jag till min stora glädje se ett nytt blad på julrosen håller på att komma upp.Den har stått med ett blad sen i våras.Nu äntligen börjar den växa så smått.Tog in den från växthuset för några veckor sedan,och det tyckte den tydligen om.Det är första gången som jag fått frö från Julrosor att gro.Den heter Helleborus Double matt.I samma fönster har jag några Saintpaulia stående och blommande.Tycker just dom här bägge har så söta blommor.


I går så var R och jag ute och började städa lite i rabatterna.Vi började med att klippa in Flädern som började växa ut så enormt.Nu blev den nästan uppstammad vilket jag tyckte blev så snyggt.Vi skulle gå ut även idag men R mår inte riktigt bra.Men vi hant en rabatt klar igår.Vad vi sedan först och främst måste göra det är att sätta upp nät runt en massa växter som haren och rådjuren annars skulle ta död på om vi får en sådan snörik och kall vinter igen.

Hälsar ännu en ny följare välkommen till bloggen.Och en sak som gör mej så förundrad är hur hittar alla hit från länder långt borta.I går hade jag haft besök från någon i Malayisa.Den där flaggräknaren är så kul att ha då man ser hur många olika länder som någon varit in här och kollat från.

Ser nu att det nog inte blir något trädgårdsväder. Dimman börjar välla in.Lika bra då att vi bestämt att inte gå ut idag.Hoppas solen lyser över er andra i alla fall.Ha en skön Måndag.

5 kommentarer:

  1. vilka otroligt fina S:t Paulia du har och rosorna på huvudbilen.....mmmmm!

    SvaraRadera
  2. Kul med frösådden!Jag hittade massor av små plantor under mina som jag tänkte flytta.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Gode billeder.
    Smukke blomster.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  4. Spännande med frösådden!
    Hoppas du får bättre trädgårdsväder i morgon....
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Så fina S:t Paulia!
    Ja det är dags att börja skydda växter, vi ska börja i helgen med att näta runt buskar och sätta ut vägpinnar till snöplogningen.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.