Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 29 oktober 2011

Fynd på oväntade ställen.

När jag var upp och hämtade mossa till mitt mossträd, så på vägen ner fick jag se den här stora fina plantan av Gurkört som står där i jorden vi har liggande från komposthögen.Och den blommar och är så full av knopp.Daggen från natten gör att den hänger lite av tyngden från alla vattendroppar.Och det ser så himla vackert ut.
Och mitt i kornellbusken slingrar det en Vial som även den blommar med en ensam blomma.
Och här är orsaken till att jag var upp i skogen och hämtade mossa.Hade en oasiskula liggande sen flera år tillbaka och nu fick jag äntligen ändan ur vagnen och gjorde en mosskula.

8 kommentarer:

  1. Underbara bilder. Det är så vackert med dagg på blommor och blad.
    Och vilket träd du gjort. Läckert!
    Ha en fin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Så fint ditt mossträd blev.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fint litet träd du gjort!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka härliga överraskningar - och vilket fint mossträd du gjort.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är vackert när växterna blommar på fel tid!
    Den där mossbollen gav mig en idé, har nämligen också en oasisboll som bara ligger. Nu får man ge sig ut i skogen igen!

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken fin mossboll! Nu blev jag också sugen att ut och plocka mossa:)
    Kram,
    Charlotta

    SvaraRadera
  7. Gode billeder.
    Hvor er blomsten på dit første billede og smuk.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  8. Så flott moseballtre du har laget:))
    Fine bilder fra hagen din også:)
    God søndagkveld:)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.