Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 2 oktober 2011

Långa skuggor.

Nu blir det längre och längre skuggor i trädgården.Hösten och vintern blir väldigt solfattiga tack vare att vi har berg och hög skog ovanför vår tomt.Men än så länge blir det sol på altanen och över växthuset.I morse blev det väldigt dimmigt ett tag,men så lyckades solen lösa upp slöjorna och det blev fint.Men nu är det mulet igen.Det skulle ju bli lite sämre väder igen.Pratade med sonen i fredagskväll.Han satt på flygplatsen och väntade på att få gå ombord.Sen blev det flyg till Aten där han skulle täffa sin fru som rest från Stocholm.Han reste från England.Efter en natt i Aten så skulle de flyga till en ö (som jag inte kommer ihåg namnet på)Där har de sin segelbåt liggande i en Marina.Nu var det två år sedan de var där senast så de vill titta till den och passa på att ha en liten semester.Det var varmt och skönt där.
En skål med äpplen från grannfrun.Bakade en äppelkaka av en del som vi har smaskat på i eftermiddag tillsammans med vaniljsås .Mums.

7 kommentarer:

  1. Vi fick aldrig den där dimman men heller inte mycke till sol..Låter smaskens med äppelpaj!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Nu är det oktober minsann. Vädret har varit varmt och soligt. Men idag ganska så mulet. Men underbart i trädgården i alla fall. Önskar dig en fin start på veckan. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vad fint med de egna äpplen!/Anja

    SvaraRadera
  4. Ja, man hukar sig inför de långa skuggorna som liksom vill äta upp solen och tiden i trädgården. När det väl blivit kallt och snöblandat kan jag njuta av att vara inne men nu, innan det är "för sent" kan jag inte låta bli att göra sånt jag vill göra i trädgården. Äppelpaj är riktigt gott! (:D

    Ha det härligt!

    SvaraRadera
  5. Mmmm...äppelkaka är så gott.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker röd Ros som blommar hos dig.
    Mumsfilibabba för hembakad äppelkaka :=)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Vi har också dåligt med sol på baksidan och altanen nu på grund av att vi bor i en liten skog - med ovanligt höga träd för att vara på Gotland!
    Igår hann vi med att plocka lite äpplen hos goda vänner och sen kokade jag lite äppelkompott till Rolle. Äppelkaka gjorde jag i veckan som var och frös in.
    Det är dock inte så kul det här med äpplen, själv kan jag ju inte äta något alls av det jag gör på grund av gallbesvären!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.