Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 14 oktober 2011

Pysselryck.

Fick se några bilder i en tidning igår som fick mej så sugen på att göra lite fint ute.Tankarna började snurra och jag gick igenom vad jag hade för saker hemma som jag kunde använda.Så efter en del grubblande kom jag fram till att det enda jag behövde köpa var någon växt som klarar kylan ute nu.Hade sett att blomsteraffären sållde fina ljungplantorSå det blev en promenad dit .Gillar den limegröna.Bryter så bra mot de lilarosa.Sen var det bara hem och börja pynta.Var upp i skogen och hämtade lite mossa till det lilla hjärtat och då hittade jag buskarna med de fina röda bären som jag klippte av och satt i en betongvas.Lite rönnbär och några apel äpplen i en betongskål blev fint.Så en lyckta med ljus fick avsluta det hela Vad tycks?

6 kommentarer:

  1. Ser fint ut!Jag tycker om när man tar vad man har o pyntar.O tomten oxå :-) redan?!
    Jag har oxå en sån undrara var den tagit vägen den är nog överväxt minns inte när jag såg den faktist...lite skumt...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Gillar den limefärgade ljungen. Den lyser verkligen upp./Christina

    SvaraRadera
  3. Det ser verkligen mysigt ut! Får man sen lite varmt att dricka - kanske glögg, eller är det för tidigt - så skulle man må riktigt bra!!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  4. Kanonfint! Blir riktigt avis på dina kvistar med röda bär - har inte sett något sådant i min skog men grannen har ett fint prydnasäppelträd men inte kan jag smyga över dit och klippa ;) Visst är det fint att ha något pynt utomhus den här årstiden. Det blir ju en trädgårdsrunda nu med, om än snabbare, och då är det kul om det är fint ute, som det är hos dig :) Gillar oxå att du har ett buddahuvud framma, utomhus! Ha nu en riktigt skön helg ♥

    SvaraRadera
  5. Fint blev det!!
    Ha en underbar dag/kväll!!

    SvaraRadera
  6. Finns mycket fint att hämta i naturen och man tager vad man haver är väl kanonbra:)
    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.