Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 13 oktober 2011

Så många kombinationer

Vilken otrolig mängd olika färgkombinationer  det kan bli av frösådda borstnejlikor.För ett par år sedan sådde jag en mörkt nästan svartröd nejlika.Och några år före det hade jag sått en påse med blandade färger.Dom hade nästan försvunnit från trädgården.Men det fanns några nästan vita kvar och någon med lite rött i. Dom som kom upp i sommar är sådana som självsått sej.Och vilka härliga färger det blir av dom.Den på översta bilden är ju den som jag tycker allra bäst om.När naturen själv får råda kan det det nästan bara bli bra.Har en plats där de mörkt röda finns kvar,men jag hittade ingen bild på dom.Ska bli sännande nästa år och se om de kommer tillbaka och vad det då blir för färger.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Det är alltid kul med växter som finns i många varianter. Det är lätt att bli samlare.....

    SvaraRadera
  2. Å vad den vita med vinrött/plommon var snygg. Hoppas du får många såna nästa år./Christina

    SvaraRadera
  3. Borstnejlika är en superfin växt.
    Såå snygga färgkombinationer, gillar dom alla.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Borstnejlika en måste ha växt för mig!Så fin o hållbar till snitt.O ihop med daggkåpans blommor oj oj jag bara älskar den!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.