Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 31 oktober 2011

Så nöjd med mej själv.

Och varför då då.Jo för idag så har jag klippt ner det sista av växterna som skulle bort innan vintern.Det som är kvar nu får vara till våren och så får fåglarna en del fröer kvar.Jag orkade att städa bort mycket mer en jag trodde .Och R har hjälpt mej genom att åka iväg med skottkärran och tömma den.Sen har han snart satt klart nät runt rosor och sånt som vi är extra rädda omgick en liten runda med kameran innan jag gick in.Se så fina knoppar det är på gång i Julrosen.I år är den verkligen tidig.
Och inne bland dom vissna bladen av Vädden står det en söt liten blomma.Tänk så tåliga en del växter är.
Och de här bladen kom fram under en massa andra när jag klippte bort.Jag tror att det är en Italiensk Munkhätta.Men jag är inte säker.Vet ni?I vilket fall som så grävde jag upp den och satt den i kruka för att få en annan plats nästa vår där den syns.
Ser ni siden lystern på blomman.Nu har alla knopparna slagit ut på P.australe

5 kommentarer:

  1. Visst känner man sig nöjd när man får lite gjort i trädgården.
    Så fin Australen är så ser min inte ut i blomman eller så gör den det har kanske inte tittat tillräckligt noga o nära :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Vad du har hunnit med, skönt när man känner att det finns lite ork att ta itu med en del man vill (:D Fina växter du visar, vet du något namn på vädden? Jag letar ju växter till mitt projekt 2012 det vita rummet. (:D
    Ha det riktigt bar och ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  3. Din header är jättefin, härliga foton! Tänk att du har knoppar på julrosen redan, måste gå ut och kolla hur mina ser ut:) Underbart vackra blommor på Australen!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gode billeder.
    Fin lille blomst på dit andet billede.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  5. Den sista bilden var helt otroligt vacker! Att du fick med lystern.....

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.