Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 9 oktober 2011

Underbar utsikt

Vi tog en biltur idag och hälsade på dottern .Hon var i sommarstugan de fått hyra ett par år.Och vi var lite nyfikna på hur det såg ut.Dom har ju en sån fin utsikt över havsviken nedanför.Jag tog de här bilderna från deras altan utanför vardagsrummet.Nu förstår jag varför hon är så lyrisk över läget.Så vackert det ligger huset.Dom har ju en hund (Vippa)Och hon har redan hittat sina favorit platser att sitta på.Trappan gärna.Marie kallar henne trapphunden Vippa.Men så gillar hon berget där flaggstången står.Ligger hon där så har hon koll på alla fåglar nere i viken.För där var hur mycket sjöfågel som helst.Marie sa att de sett Havsörn flera gånger dyka mot flockarna.Skulle kunna sitta där länge och se allt som rör sej .Glömde ju att hälsa två nya följare välkomna till bloggen.hoppas ni kommer att tycka om det jag visar och skriver även framöver.Blir nog inte lika ofta nu när höst och vinter gör sitt intåg.Men välkomna är ni.

5 kommentarer:

  1. Riktigt tjusigt o fridfullt ser det ut!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Så vackert! förstår att man kan sitta där och ta in allt det vackra ett bra tag! Ha det gott! (:D Bäst att rusa ut och gräva lite till, det känns som om tid för plantering och grävning börjar ta slut för denna säsong.. (:D

    SvaraRadera
  3. Så fint, och svanen bara glider där i vattnet.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jättevackert! Det är så rofyllt att titta ut över vatten - kan sitta och bara njuta hur länge som helst :)
    Vad skönt att läsa om din efterbehandling, att du inte behöver ta cellgifter, förstår att du haft det jobbigt innan du fick beskedet *styrkekram*

    Du hade rätt, kamelian klarade av den "kalla" natten och jag låter den stå ute ett par dagar till då det skall vara "varma" nätter. Jag tog i alla fall bort tomaterna idag men lät chilin och paprikan stå kvar - kanske kan de mogna lite till, vi brukar inte få riktigt kall förren allahelgona.
    Ha en bra vecka :)

    SvaraRadera
  5. Det låter som ett fint ställe. Utsikten kan man minsann inte klaga på! Förstår att de trivs där.

    Önskar dig lycka till med kommande behandlingar!

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.