Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 5 oktober 2011

Växthuset vinterstädat.

Oj vad det känns i kroppen att jag inte jobbat så mycket den sista månaden.Men tog ett rejält ryck idag med växhuset och plockade bort tomatplantorna .Diskade av deras vattentankar och krukor.Står nu i källaren.Skulle ju ha tvättat väggarna men det får vara till i vår .Blev så himla trött så jag orkade inte.Men jag har sopat och städat lite ändå så nu ser det ganska prydligt ut där inne.Satt mej i stolen och tog de här bilderna.Kändes bra måste jag säga att det blev så mycket fixat ändå.Tomaterna tog jag in och ställde skålen i köksfönstret.
En del av de här krukorna ska ner i källaren sedan innan det blir frysgrader ute.Men än kan dom vara kvar här.

6 kommentarer:

  1. Det ser verkligen fint ut!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Så fint och välstädat du har det i ditt växthus. Kram Christina

    SvaraRadera
  3. Ser så otroligt välstädat och fint ut - och dom där tomaterna skulle jag gärna smaka på! Älskar tomater och inte får man ont i gallan av dom heller!!

    SvaraRadera
  4. Vi har sysslat med samma sak idag du och jag. Mitt växthus är helt utstädat, skurat klart, både invändigt och utvändigt. Skönt att ha det gjort.
    Det ser snyggt ut i ditt växthus.Härligt att kunna njuta lite till av växterna innan dom ska in på vinterförvaring.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Åhååååå, vad en gumma kan gnooooooo!

    SvaraRadera
  6. Underbart fint du gjort det. Gött o vara klar med höststädningen! //helen

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.