Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 14 november 2011

Än är det inte slut på blomningen

Var på väg till källaren för att hänga tvätt när jag fick en liten färgglimt av något rosa,så då blev jag ju naturligtvis nyfiken på vad det var.Och där bredvid varandra så står vårens vivor och blommar så fint.Det är ena riktiga tuffingar som bara håller på och sätter knopp om och om igen.När jag nu hämtade kameran så tog jag en ronda i trädgården för att kolla om det var fler som inte vill ge inför hösten.Och så klart att det fanns det .Visar en del idag och resten kommer senare.
Första blomman på Julrosen har slagit ut.Så tidigt vet jag inte om den blommat tidigare.Har två plantor som står under körsbärsträdet och den andra har inte kommit riktigt så långt som den här.Dom är ju så otroligt vackra.
Och innomhus så ståtar den här roliga växten med en enorm klase med blommor på en lång stängel som har böjt sej av tyngden.Nästa bild visar den uppsvällda roten och bladen.Kommer just nu inte på vad den heter.

4 kommentarer:

  1. Ja, tänk vilken höst. Det bara blommar och blommar. Fast nu har vi fått det betydligt kallare i helgen var det minusgrader./Lila-Christina

    SvaraRadera
  2. fina vivaor du har,vilken häfitg växt,ha de så gott//maggan

    SvaraRadera
  3. Oj så många skönheter som blommar så här dags. Märkligt väder vi har. Kram/Fia.

    SvaraRadera
  4. Det är inte klokt vad det blommar hos dig!
    Här är det nog helt slut nu för säsongen, det var frost igen inatt tyvärr, Trist när det är så varmt på dagarna.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.