Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 19 november 2011

Årets första Hyacinter.

Blev så himla sugen på Hyacinter när jag läste Alen Trädgårds blogginlägg.Hon hade gjort så fint i skål med vita hyacinter.Då jag var ner på stan ändå så var jag in i blomsteraffären och köpte 6st vita och blå plus små fetbladsväxter och lite mossa.Sen tog jag kopparskålen som är ganska stor och fyllde på med jord och satt ner allt där.Hämtade några grenar från Trollhasseln.Och så kom min nysydda duk på bordet.Passade perfekt.
Sen var jag in och köpte mej en DVD-spelare med liten bildskärm.Den ska jag ta med mej när jag nu snart ska in till Mälarsjukhuset och börja min strålbehandling.Hade tur då priset var nersatt en bra bit.Kommer att vara klar med min 15 behandlingar i julveckan.Om ni visste så skönt det känns att snart är det klart.
Såg att det kommit till några nya följare som jag hälsar välkomna.Gläder mej så mycket när det kommer nya hit.Önskar nu alla en trevlig helg.
Kollade i min pyntlåda om det fanns något som skulle passa till det här.Då hittade jag den här lilla katten som ligger i sin korg och sover.Den fick det bli.

7 kommentarer:

  1. Precis i detta nu..ska jag spatsera iväg till sköna blomsteraffären att inhandla Hyacinter..tar en av varje färg, får de tävla i skönhet sen..Kram Karina

    SvaraRadera
  2. Elegant vart det i kopparfatet tycker jag!
    Katten var söt oxå :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Känner doften nästan ända hit.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. det blev snyggt med duken,kopparbunken och hyacinterna,ha det så bra du nu kan på sjukhuset,maggan

    SvaraRadera
  5. Jag vet inte varför det blir så när du ska trycka på min länk att du kommer till dig och nytt inlägg. Ett tag kunde jag inte kommentera, men det löste jag genom att inte vara inloggad jämnt efter tips. Nu får jag logga in varje dag...Kan tyvärr inte hjälpa dig, men det var roligt att du hälsade på en sväng så jag hittade hit. Hoppas strålbehandlingarna avlöper väl...kramis semlan

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev med hyacinterna på din vackra duk, älskar den lilla katten.....
    Var rädd om dig nu, du har några tuffa veckor framför dig....skönt att det blir klart före jul.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hei:)
    Så koslig med den lille katten som sover blandt hysainter...den beste blomsten til jul:)
    God søndagkveld:))

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.