Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 4 november 2011

Blomsterlandets inköp.

Som jag skrev i mitt förra inlägg så var jag även på Blomsterlandet och köpte lite nya krukväxter.Tyckte det såg lite tråkigt ut i fönstren.Och än så länge vill jag vänta med julblommorna.Vet ju inte hur det går att hålla liv i mina blommor i December då jag ju kommer vara bort troligen fem dagar i veckan och få strålbehandling.Får försöka visa R hur det ska vattnas men det är inte så lätt för honom då han aldrig gjort något liknande förut.
Men jag köpte en Guldtrådsmakodes.Bladen är ju otrolig vackert mönstrade.
Sen blev det en Calathea.Syns inte så tydligt på bilden men ränderna på bladen är rosa.
Lite miniväxter passade bra i den stora koppen Rosor,dubbelblommande Kalonchoeoch en liten Aster tror jag.Dom är ju inte så bra på att sätta namn på sina växter blomsterlandet.
En Klockkalonchoe hittade också ner i vagnen.Hade bara någon dag tidigare läst om den i en tidning och tyckte då att den var fin.
Dom här var det ju lite sent att köpa nu men jag kunde inte låta bli.Men jag satte dom i var sin kruka nere i källaren och där tror jag de får stå till i vår då jag ska försöka hitta en bra plats till dom.

5 kommentarer:

  1. Det är helt livsfarligt att ge sig iväg till något ställe med växter nu, man är ju i så stort behov av att se något blomma eller ha vackra blad så man kommer väl hem fullastad! Precis som du gjorde!! Men fina var dom!!!

    SvaraRadera
  2. O den ljuvlig gnistrar så fint växten på den första bilden!
    Sen ser jag nån knöl i en kruka vad kan det vara?
    Ja jag säger då det karla,krukväxter o tvättmaskiner ingen bra kombo :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Underbart med lite nytt i fönstrerna under hösten.
    Fina växtval!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt när växterna hoppar ner i korgen/vagnen alldeles själva! Då slipper man välja:)Den på översta bilden var ju alldeles makalös! Och den ser rätt tålig ut så den ska nog klara sig när ni är borta från varandra.

    SvaraRadera
  5. Ja man behöver verkligen lite till fönstrena (i allafall om man är som jag som tar död på allt inomhus under sommaren) Men, men det får bli till månadsskiftet som det blir nya krukväxter här.
    Jätte sött arr i koppen!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.