Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 18 november 2011

En tillbaka blick.Nr två.

Eftersom det är dåligt med trädgårdsbilder nu så tänkte jag forsätta med några tillbakablickar av den gångna sommaren.Så jag börjar med den fina busken som växer vid sonens sommarhus.Koreansk Berberis.Nästa sommar ska jag kunna sätta ut det skotten som jag lyckades få rötter på i vår trädgård.Sen är det det Japanska prynadskörsbäret.Med sina vackra blad och blommor.Blommade riktigt fint i sommar.Sedan en bild på bordet som R fixade åt mej och där jag kunde få lite utlopp för min lust att pynta.Och sist en bild på rabatten utanför vår altan.I stora krukan växer det luktärtor.De blommade de så fint hela sommaren och jag kunde plocka fina buketter.

3 kommentarer:

  1. När jag ser dina fina bilder,längtar jag såååååååå till sommaren,ha det så gott//maggan

    SvaraRadera
  2. tack för dina ljuvliga bilder denna kalla höstkväll!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  3. Vad fint det ser ut!!
    Trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.