Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 8 november 2011

Förnyelse.

R har hjälp mej att sätta tapet i det här skåpet.Förut var även bakstycket och hyllorna röda.Det här med svart/vit tapet blev perfekt.Allt blev så mycket ljusare ini så nu ser man vad som finns på hyllorna.Är så glad att jag fick hjälp med tapen.Har gått och dragit på det en tid och inte kommit mej för.Men så tog R tag i det och så var det gjort.Skönt.Och så nöjd jag blev.Det blev ett nytt skåp.Har inte så mycket där ännu,men tänkte sätta böcker och filmer där vart efter.Tror inte det blir några problem att fylla det.
En av mina samlardockor får stå på en hylla..Han är så söt i sin nattskjort och tofflor.
Och uppe på skåpet står några fler av min docksamling.
Dörrknopparna köpte jag hos Marie i butiken Rut&Signe.Hon hade en hel låda med lite olika och dom här tyckte jag passade bra på skåpet.

8 kommentarer:

  1. Men så snyggt det blev!
    Det är så roligt att kunna förnya med små enkla medel för att uppleva att man har fått något nytt.
    Söta dockor!
    ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt att förnya lite! Vilken bra ide att klä skåpet inuti./Lila-Christina

    SvaraRadera
  3. Vilka fina dockor du har och skåpet blev ju också fint. Måste också berömma din jättesöta dukar i förra inlägget...såna vill ja också ha...men jag är ingen symänniska så jag får drömma vidare.
    kram mia

    SvaraRadera
  4. Hejsan Gunsan!

    Vad snyggt! Och så kul att få veta att du samlar på dockor! Samlar du även på gamla dito?Anja

    SvaraRadera
  5. Vad fint o vilken bra idé!
    Det är roligt om man kan göra om lite möbler istället för att skaffa nytt.Det är ju oftast nån färg man tröttnat på men ej modellen.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Så fint skåpet blev med tapet inuti och så vackra dockor du samlar på! Dukarna i förra inlägget är jättefina.

    SvaraRadera
  7. så fin den blev!!Det är alltid kul att förnya saker.Jag har också en liiten docksamling:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  8. Det var ju en fiffig idé! Som du säger blev det ju just och fint. Visst är han söt! (:D
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.