Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 23 november 2011

Jippie..! Knopp i min Myrten.

Jo jo .Här händer det saker minsann.Har aldrig förut fått en myrten att blomma.Men den här stod ute till sent i höstas.Så det kanske gjorde nytta med lite kyla innan den fick komma ner i källaren.Såg att det kom små små knoppar i flera av topparna.Spännande.Inte stora som ni ser ,men dom finns där.
Och här har Citrus växten fått fart på blomningen sedan den kom ner i extraljuset.Blommorna doftar så gott.Synd att man inte kan ha den inne men där är ju ljuset alldeles för dåligt.
Den har även små frukter på gång.Gissa om dom är sura.
Den rosa Kamelian hade ju satt knopp redan när den stod ute.Den brukar börja blomma där nere i Januari.
Och den lilla vildpelargonen som jag glömt namnet på. Blommar med små söta blommor med så fin teckning.

7 kommentarer:

  1. Ser ut som du har sommar hos dig:) Härliga citroner o annat smått o gott som du bjuder på.//Helen

    SvaraRadera
  2. Oj, vad det blommar. Min citron står fortfarande i uterummet. Ska klä den i frigolit och papp, när det blir kallare. Den klarade förra vintern, så det är bara att hoppas att den klarar denna också. har ingen källare, så det är problem med vinterförvaringen hos mej. Kram/Lila-Christina

    SvaraRadera
  3. Oj, oj! Hur ska papsen klara av att axla ansvaret för dessa sötnosar. Du har väl många smålappar att fästa på krukor med skötselråd? Puss

    SvaraRadera
  4. Citronblommor det låter det.O rosa camelia det som önskar mig....suck får drömma vidare...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Myrten är så fin när den blommar!
    Visst är det härlig doft på citrusen.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  6. Citrusblommor doftar underbart,min mamma hade ett ganska stort träd som alltid stod inomhus och hade nästan allt frukter och blommor på gång,
    ha det så gott,maggan

    SvaraRadera
  7. Den lilla vildbatten var så himla super söt!
    Lika söt utan namn. Julrosor är väl det som förgyller dagarna just nu här.
    Ha de gott
    Annika

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.