Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 6 november 2011

Lite julpyssel vid symaskinen.

Hittade ett mönster i en tidning som jag var tvungen att testa.Man kunde sy dom här stjärnorna i lite olika storlekar.Så jag tog lite juliga tyger och sydde tre st som jag tänkte man kan lägga på en enfärgad duk.Man kan ju ställa ljus eller blommor på när man dukar bordet till jul.Uppe i högra hörnet ligger tyget som jag använt till baksida.Julrött med vita prickar.Det visar aviga sidan på bilden.Sen har jag börjat göra klart gardinerna med änglarna som jag broderat.Det går en liten bit i taget.

11 kommentarer:

  1. Så superfina juldukar du har sytt, vad duktig du är!
    Jag äger faktiskt en symaskin men bara av att se den får jag klåda, utslag över hela kroppen, feber, andnöd osv. så den får stå orörd ;=)
    Trevlig dag!

    SvaraRadera
  2. Så fina julstjärnor du sytt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jättefina stjärnor att pynta med. Du är så duktig. Du måste visa gardinerna sedan.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  4. Hvor er stjernerne smukke.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  5. Vilket tålamod!Jag drar mig så för att ta fram symaskinen...fasst det är roligt när jag är igång o det går bra vill säga.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Ja du är verkligen en klippa på att sy, de blir jättefina! (:D Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Oj - vilket konstverk!! Vad duktig du är! Lappteknik som är så svårt! Jag försökte mig på att sy en kudde i den tekniken men...tja... det bidde ingenting ;)
    En julstjärna i tyg - himla fint att lägga på vit duk på fina bordet.
    Ha en bra vecka ♥

    SvaraRadera
  8. Och här lyser flitens lampa hos dig också:) Det blir ju precis hur fint som helst!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jättefint! Jag är så dålig på att sy! Kan på sin höjd fålla gardiner! Kram

    SvaraRadera
  10. Oj, vilken fin "löpare" det kommer bli till jul! Synd att man inte är nått duktig på att sy, raka sömmar på gardiner är max vad jag fixar!!

    SvaraRadera
  11. Hejsan Gunsan!

    Vad duktig du är! Det ser jättefint ut.
    Jag tänker på dig och vad du får utstå med hälsan...det låter tufft.
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.