Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 17 december 2011

Blommorna peppar mej.Snart är jag klar.

 Hej där .Hur har ni det denna regniga och tråkiga lördag.Ja tråkig bara när det gäller vädret.Snöblandat regn.Usch.Annars är det så bra så.Titta bara vad jag har hittat på min ronda.Den här lilla raringen tittade så sött på mej när jag var in i växthuset för att kontrollera hur läget var där.Där står den så fin mitt bland en massa bruna vissna blad och är så vacker idag den 17 dec.Inte så underligt att man är lite blomtokig.
Och i källaren har Camelian börjat öppna en del knoppar så smått.I Januari kommer det nog att vara vackert där nere.Finns ju massor med knoppar.
Tänk nu är jag snart klar med strålbehandlingen.Bara två kvar.Och den på Måndag är på kvällen så jag får vara hemma större delen av dagen.Sova en natt på hotellet och sedan göra den sista och träffa läkaren efter.Den här veckan som gick var lååååång.Trodde aldrig den skulle ta slut.Men nu är det helt ok.Önskar alla en trevlig fjärde advent. 

7 kommentarer:

  1. Å vilka underbara bilder du visar. Detta är bra för själen..♥ Ha en skön helg nu, kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vad skönt för dej att det snart är färdigstrålat. Tar du inte in kameliorna i rummet när dom blommar? Har aldrig haft kamelior, så jag vet inte mycket om dom, mer än att dom är jättefina. Kram

    SvaraRadera
  3. Nämen sluta nu :-) både aurikel o rosa camelia på en o samma gång suck jag är avis ...erkänner :)
    KRAM från mig!
    ps.om du tröttnar på camelian kan jag offra mig :D

    SvaraRadera
  4. blommande rosor 17dec.ja ja denna konstiga vinter vi har,skönt att du är klar med dina behandlingar,ha det så bra,maggan

    SvaraRadera
  5. Så skönt att den besvärliga strålbehandlingen snart är över.

    Underbart med blommande växter just nu :=)
    Kamelian är ljuvlig.

    Önskar dig en skön och fin 4:dje Advent!

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra blommor du har!
    Så skönt för dig att behandlingen snart är klar!
    Ha det riktigt gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  7. Tittar in i din blomsterprakt och vill önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR ♥ Kram Maria

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.