Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 26 december 2011

God forsättning på helgen.

Ja så var då nästan hela Julen avklarad.Sonen med familj har åkt hem.Och ordningen är återställd.Var så roligt att få träffa alla igen.och igår kom dottern och hennes man på middag.Vi serverade en stor kalkon med en jättegod sås .Sonhustruns recept.Oj så gott.Har låren kvar som R och jag får smaska i oss .Dom här vackra Amarylisarna fick jag av dom och av dotter fick jag en grupp med en vit Julros. Så fin.Eller jag det var ju naturligtvis även till maken.
På Julafton var jag ut och tog det här kortet på en ros som inte har blommat i sommar men nu så kommer den.Den har stått så tokigt med andra växter på båda sidorna som helt har dolt den.När jag klippte bort dom nu i höst så satt den knopp och en av dom har Rådjuren missat.
Nu har jag börjat planera för årets första sådd.Känns så härligt.Ska köpa lite såjord och sätta igång efter nyår.
Och det vill jag önska er alla ETT GOTT NYTT ÅR.

10 kommentarer:

  1. God fortsättning! Jättevackra amaryllisar, en riktig julblomma! Visst är det lite märkligt att hitta blommande rosor i julhelgen:)
    Önskar dig en fin avslutning på det gamla året och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  2. Ja lösa amaryllisar är verkligen vackert! mina som jag planetrade(från förra året) har bara fått blad så det lyckades inte, det får bli lösa istället här också.
    önskar dig ett gott nytt år!
    mia

    SvaraRadera
  3. Vad fina amaryllis du har där i vasen.De håller ju så bra så oxå!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. kalkon är såååååååååååååå gott,härliga amaryllisar du fick,ha en fin fortsättning på helgen,maggan

    SvaraRadera
  5. Vilka fina amaryllisar, riktigt vackra.
    Vintern är alldelens ur led iår.
    Vi har ingen snö kvar, plusgrader och riktigt blåsigt.

    Önskar dig en fin fortsättning på det gamla året
    Gott Nytt År.
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Vackra amaryllis! Själv har jag bara två, en rödorange som blommat ett par veckor nu och så en vit/röd som precis har börjat slå ut.
    GOD FORTSÄTTNING och ett GOTT SLUT PÅ DET GAMLA ÅRET!
    Susie

    SvaraRadera
  7. Jeg kom lige forbi.
    Hvor er den smuk.
    Tak for kigget.
    Ønsker dig og dine et godt nytår.

    SvaraRadera
  8. Så fina amaryllisar! Och många andra fina julgrupper har du också fått ser jag.

    Skönt att din behandling är över nu. Hoppas att den har gjort stor nytta, så att du blir frisk! Önskar dig en God fortsättning och allt gott inför nästa år!

    Kram
    Elisabet

    SvaraRadera
  9. Tänk att rosen blommar först nu, vilken rackare:)
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  10. Det är bara att njuta av rosen!
    Önskar dej en god fortsättning och ett gott nytt år.
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.