Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 2 december 2011

Hemma över helgen.

Nu märks det att vi haft en mild höst. Julrosestånden är så fina just nu.På bilden under så är det den som kommit längst.Alla knoppar är utslagna där.Var ut och tog de här bilderna idag .Kom hem redan på förmiddagen.Dom har lagt mina behandlingstider så att de ska passa oss bäst .Vi har ju en bra bit att åka.Toppen att de kan planera så bra.3 klara nu bara 12 kvar.
I samma rabatt som Julrosorna växer den här Mossfloxen men gröna och vita blad.Och har satt blomknoppar.Nu i December.Bilden blev inte så bra men jag lägger in den ändå.
Har pyntat lite i uterummet.Vi brukar värma upp det till julhelgen  .Så mysigt att sitta där ute och äta julmaten och dela ut julklappar.Där får även granen stå.Inne finns inte plats för den.
Ett par favoriter.
Snart får vi tända ljus nr två.Tiden rusar fram nu.Önskar alla en trevlig andra Advent

3 kommentarer:

  1. Vackra Julrosor!
    Ja, det är en varm och snöfri vinter hittills, är glad så länge det varar :=)
    Underbart att fira julafton i sitt uterum, lyllo du.

    Önskar dig en Trevlig 2:dra Advent!

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra julrosor du har. Mina är bara knoppiga. Hoppas allt är bra med dej och att din behandling går bra. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Gunsan !
    Åhh så fint dina julrosor blommar ... så du kan tanka kraft från dom mellan behandlingarna. Här är dom bara på knoppstadiet än ! Går i väntans tider !
    Var rädd om dig och lycka till med allt !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.