Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 9 december 2011

Temat upp och ner.

Ja så kan man sammanfatta min tillvaro just nu.Hemma i helgen på lite perrmiss från strålbehandlingarna.7 st återstår.Och just nu känns det så tungt bara att tänka på att även hela nästa vecka ska jag sitta på ett hotellrum och bara vänta på att dagarna ska gå och jag får åka hem igen.Men så peppar jag upp mej en stund genom att titta på lite bilder från året som gått.Och minns hur det kändes att sitta där i stolen och veta att jag kommer få sitta där igen.Och snart är det jul och den ska firas med barn och barnbarn.Så härligt.Kram till alla.

1 kommentar:

  1. Men så bra att behandling har kommit igång - och framförallt att du ser slutet på den. Jag vet ju hur jobbigt mentalt det är!
    När min gubbe fick strålbehandling på Radiumhemmet fick han bo i Stockholm 4 veckor (han som hatar stan numera, men han fick som tur var komma hem på helgerna.
    En vecka stängde vi firman och så bodde jag och Penny med honom, men resten av veckorna var han där uppe ensam. Han gjorde nästan ingenting. Han besökte inga vänner, han gick inte på bio, han gick överhuvudtaget knappt ut. Jo, bara för att äta på kvällarna, sen gick han snabbt hem till hotellrummet och tittade på TV och läste. Han sa att han inte var på humör att träffa folk - och som som inte kan vara ensam normalt!
    Det blir nog väldigt skönt för dig när julen är här och du kan ha alla dina nära och kära omkring dig!
    TREVLIG 3:E ADVENT
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.