Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 4 januari 2012

Återandvändning.

Den här krukan fick jag ju av dottern och barnbarn när jag kom hem från Eskilstuna.Nu var hyacinterna som planterats i den utblommade och fick flytta ner i källaren och den här blomman fick komma upp i stället.Satt ner den någon gång på senhösten och såg en dag att det växt ut rötter högt upp på grenarna och att det såg ut som knoppar i alla topparna.Så jag tog en chans och klippte av under de nya rötterna och satt alla topparna i ny jord och kruka.Och nu har den börjat slå ut sina små söta blommor.Det är en Kalanchoe.

4 kommentarer:

  1. Snacka om återvinning både krukan o blomman!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Roligt att kunna återvinna och testa "om det går". Läser att du redan sått gräs, spännande! Jag tog in fjolårets gräs i kruka och funderar på om det går att ta lite frö och så, måste ju testa..... :) Ha en skön kväll :)

    SvaraRadera
  3. Smukke billeder.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint du lyckats med den söta blomman. Grattis!
    Kram,
    Charlotta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.