Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 7 januari 2012

Blommor i fönstren.

Den här Orkidén fick jag av min syster för två år sedan på min födelsedag.Den har blommat om en gång förut och så här fin är den just nu.Den har en svag doft.Står tillsammans med två andra varav en blommar med två klasar.Bilden under och under den korgen som alla tre är satta i.Ska hänga korgen i något av träden ute i trädgården i vår när tempen tillåter.
Va vad vill du?.Pratar du med mej.OOOOOOOOO tog du en bild på min stjärt.Gud så pinsamt.Fast visst är jag ganska vacker.Eller hur.

6 kommentarer:

  1. Kärt besök du har i baljan.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det var nen festlig liten kille du har i järngrytan, han måste hittat något smaskigt!
    Mycket vackra Orkidéer du har.
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Så vackra fönster du har Gunsan! Du tycks också kunna sköta dina orkidéer som blommar så fint om!

    Va?! Hemma hos dig verkar allt vara så lätt när tom steken hoppar i grytan alldeles själv;)))!

    /Anja

    SvaraRadera
  4. Hi hi snacka om att fasanen ser påkommen ut :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Trevlig pippi du har i din balja!! Och superfin blomma...synd att orkideer blommar sällan men när de gör det så får man njuta länge av blommorna.
    Kram mia

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig en, kul att få sådana gäster! och vilka vackra fönsterbilder. Ha en bra dag.
    /Lotta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.