Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 5 januari 2012

De fröer som grott.


Det här pampasgräset skulle ha varit med på bilden under.Det tillhör ju gräsen som grott.Men jag tog fel bild .Ett gräs är på två av bilderna under.Så kan det bli ibland när man är för ivrig.
Dom här gräsen och blommorna har grott hos mej nu.Den rosa är en Kinesisk riddarsporre.Den blir bara 30 cm hög.Sen är det Rudbeckian Indianer. Och sist Vit Gräsfibbla.Det har grott en ny sort nästan varje dag nu.Så kul att gå ner på morgonen för att kolla.Hoppas det går bra för er andra med .Ni som har börjat så.

12 kommentarer:

  1. Oj, vad det gror hos dig! Jag har inte börjat än men snart när fröerna kommer :-)
    Ser att du har Kinesisk riddarsporre, det beställde jag igår, är den lätt eller svår att få att gro?
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så fina växter du har sått! Det blir härligt att se dem växa till sig och sen ut i landen.
    Visst blir man glad när det äntligen börjar spira igen både i krukor och inombords! (:D
    Ha det fint!
    Kram Blomkärringen

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Jag stavade en massa fel så jag gör om inlägget,Fina gräs du sått,särskilt perenner som Rudbeckia är kul att så,ha det så gott,maggan

    SvaraRadera
  5. Hittade till din fina blogg idag, hjälp så mycket som redan växer hos dig...Jag tänkte börja så mina chilisar och paprikor snart. Ha en bra helg och välkommen att titta in hos mig.
    /Lotta

    SvaraRadera
  6. Pampigt gräs, därför namnet kanske.
    Nu har jag också ett så rum för det var väl du som hade?
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Härlig tid nu med fröer som gror och dagarna som blir längre och ljusare.
    Hos mig är det den stora "chilepeppar-såtiden" som börjar nu:)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  8. Nu blir jag verkligen sugen på att så. Vi får se, kanske i morgon!
    Ha det Gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  9. Den där Rudbeckian med hatt på var helt underbar och gräs kan man ju aldrig få för mycket av!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  10. Haha...ja, vi är nog lite tokiga vi trädgårdsmänniskor men vi sköter om våra frösådder som små babisar. Du har redan kommit långt med årets sådder.
    Lycka till även i fortsättningen.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Härligt med fröer som gror. Jag har inte ens fått ner mina fröer i jorden än:)//Helen

    SvaraRadera
  12. Grattis! Det är ju så roligt när det börjar gro! Tänk att man blir så glad, för några gröna strån ;) Men jag skall köpa såjord i morgon och prova att så gräs, vars frön jag tog i höstas - önska mig lycka till :) Ha en skön helg :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.