Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 2 januari 2012

Det gror.

Godmorgon och god fortsättning på det nya året.
Hoppas ni har haft en skön helg med mycket god mat.Här försvann nyårsafton i ett nafs.Lungt och fint.
Men har ni sett så det gror i mina lådor.Tre sorters prydnadsgräs poppade upp på ett par dagar.Och idag hade två olika blommor hittat vägen upp.Det hjälper att hänga över krukorna och nosa upp fröna.De blir nog nyfikna på vem det är som står där och flåsar över dom.På översta bilden är det gräsen.
Kärleksgräs Purple.Eragrostis spectabilis.
Pampasgräs Pink Feather.Cortaderia selloana.
Silver Kärl Gräs Blue Eros.Eragrostis elliottii.
Så köpte jag fröer till Vit Gräsfibbla.Har ju blå Gräsfibbla Bicolor .Och jag tycker de är så fina.Och här har det grott i den ena krukan redan såg att den andra var på gång den med.En del är så grovilliga så.
Och så blev det en Fingerborgsblomma Foxtrot.Digitalis purpurea.Där var det fullt med små gröna blad.Så roligt nu att gå ner i källaren varje dag och se vad som hänt.

10 kommentarer:

  1. Det var ju väldans vad dom var snabba!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på det nya året!
    Oj, vad du har hunnit långt med frösådderna :=)
    Det är sååå kul då man ser små gröna blad tittar upp ovan jordytan.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så kul, men ska fingerborgsblomman redan sås?

    Chilifrön har jag i alla fall stoppat ner.

    Pius

    SvaraRadera
  4. Jisses vad det gror, och det är ju sååå kul. Men jag ska vänta lite innan jag sår....måste försöka hålla fingrarn i styr:)//Helen

    SvaraRadera
  5. OJ,vad det gror i dina lådor,jag har inte enns beställt några fröer än,men ska så de perennafröer som jag köpte i höstas och ställa ut dom,sen får de sköta sej själva
    Ha det så gott,maggan

    SvaraRadera
  6. Oj vad roligt att det går så fort!Jag har bara sått magnolia frö men det var flera veckor sedan o de låter väl vänta på sig.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Ja alting gror. Her spirer alting frem ude i haven. Jeg venter efter forår.

    SvaraRadera
  8. så kul att du stirrat upp frön:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig blogg du har, nu har jag lagt mig som följare för dina frösådder och trädgård vill jag gärna följa. Blir ju så sugen på att sätta igång med sådderna när jag ser hur det växer och gror hos dig.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Åh, visst är det härligt att vara igång med sådderna igen. Det riktigt kliar i fingrarna efter att få komma igång på riktigt där ute. Tänk när koltrasten drillar igen och det börjar dofta vår i luften!

    Ha det så gott!
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.