Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 21 januari 2012

Det händer spännande saker under mina fötter.

Eller vad säger ni om den här Julrosen i stor kruka.Det poppar upp en massa nya knoppar nu.Har fyllt på lite ny jord som jag blandat med krossade äggskal.Den här Julrosen köpte jag på mässan 2011.Och det är inte bara en i den utan två sorter.Och nu växer den fort.
Blommorna är halvfyllda och så där härligt prickiga inuti.
Och här står de första omskolade plantorna från årets frösådder.Har fler som behöver komma ut i egna krukor.Härligt
Och den här raringen har så många knoppar nu.
Och nu börjar det fina skådespelet.Kamelior är väl bland det vackrast som finns.Så det är verkligen full rulle under mina fötter.Nere i källaren alltså.

7 kommentarer:

  1. Lite avis är jag allt, att det redan spirar hos dig, bara jag får tummen ur och köpa jord, så skall jag med komma igång :)
    Så fin din Kamelia är! Min står kvar ute i vinkastet och troligen är det lite för kallt för att den skall blomma men jag vågar inte röra den, den har ju vant sig vid kyla och sakta blir knopparna större, kanske blommar den i februari om det inte blir för kallt.
    ha en skön lördag :)

    SvaraRadera
  2. Men så mycket trevligt det finns under dina fötter, vem hade kunnat ana det :-) Jättefina sådder, för att inte tala om kamelian.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. oj vad mycket fint du har i dina krukor redan jag har precis börjat att så
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  4. Ja, tänk så lyckliga vi källarägare är ;)))! Jag får nog flytta en av mina julroshybrider i kruka ner i källaren för jag vill se den blomma så där fint som din;))!

    Vilka fina plantor du har beställt från Larz!
    /Anja

    SvaraRadera
  5. så härligt det ser ut!!! Både julrosor och frösådder.)
    Ha en alldeles underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Å vilken växtglädje du bjuder på. Det tackar jag för :)
    Kram från Maria

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.