Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 30 januari 2012

Fy så dyrt.

Hallå där ute.Idag får ni allt tycka lite synd om mig.Har varit hos tandläkaren för jag har en tand som har småvärkt sedan i början på december Och nu kände jag att smärtan börjar komma oftare.Och efter röntgen av tanden så fick jag det dystra beskedet att det nog inte var så mycket att göra.Den var i så dåligt skick att den ska tas ut.Så får jag en liten brygga med ny tand som sätts fast i de andra tänderna på var sida.Och det kommer kosta mig 11300kr.Som hittat.Attan vad snåltarmen skriker.Men hellre det än att vara utan tand.Så nu har jag suttit här och lekt lite med några bilder.Hoppas de Aurikler som inte har blommat någon gång sedan jag köpte dom kommer att blomma i sommar.Kommer inte ihåg nu hur de ska se ut.Fast då har jag ju något spännande att se fram mot.

14 kommentarer:

  1. Men fy fasen va dyrt. Jag har 3 tänder som jag har tuggat sönder, så det saknas en liten bit på de tre tänderna. Ska ta tag i detta till veckan när jag mår bättre, för det är lika bra att göra det på en gång så kanske man slipper såå dyra tandläkarräkningar. Har du förresten tittat på RAY`s perenniels: http://www.raysperennials.se/ Där ska du ta dig en titt eftersom du är sååå förtjust i Aurikler. Där köpte jag massor när vi hade den förra trädgården, men jag min idiot tog ju inte med dem när vi flyttade:( Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Oj, hoppsan! Det var dyrt...... Tur att mina sitter där de ska och att jag tagit tandvårdsförsäkring för jag skulle inte ha råd att sätta in en brygga om det skulle bli aktuellt, hualigen.
    Ha en skön måndag och hälsa papsen!

    SvaraRadera
  3. Ja, inte är det billigt att gå till tandläkaren inte! Jag bet sönder en tand i höstas - på en kräfta - och det slutade med en krona för 6.000:-. dyrt kräftkalas!!

    SvaraRadera
  4. Glömde att säga att din aurikelbild ovan var urtjusigt!

    SvaraRadera
  5. Det var dyrt. Jeg skal til tandlæge på onsdag. Håber jeg slipper billigere.
    Gode billeder af smukke blomster.

    SvaraRadera
  6. Det där var inte billigt. Att det ska vara så dyrt att besöka tandläkaren.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tandläkaren är inte en billig inrättning, inte speciellt rolig heller. Tänk vad mycket växter man kan köpa för de pengarna :-) Fina bilder!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Visst är det synd om dig! jag har själv lagt en smärre förmögenhet hos tandläkaren rätt nyligen.

    Underbara auriklar!/Anja

    SvaraRadera
  9. Fy vad trist.
    Men du vad fina auriklerna är :-)
    Du vet nog hur man retas ;-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  10. Jag trodde först att det var dyra Aurikler du menade. Blev lite imponerad... Vad glad jag blir över att ha funnit en Aurikelkunnig person. Har länge funderat över att börja samla, och i år har jag köpt en fröblandning från Thompson & Morgan. Så kanske det blir en teater. Åtminstone en början. Hör av mig om skötselråd framöver.
    Ha en bra vecka
    Johanna

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar blomsterprakt du bjuder på. Och fy för tandläkare alltså så dyrt det är.
    Jo jag använder PhotoScape ett Gratis program på nätet. Ett fantastiskt bra program. Titt på mitt inlägg: http://mariashrna.blogspot.com/2012/01/blogglandia.html. Inlägget heter Blogglandia. Där finns en massa fina tips att använda. Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Usch för tandläkarräkningar!!jag kan inte begripa att det ska vara så dyrt!Underbara primulor du visar...
    Ha en alldeles underbar dag!!

    SvaraRadera
  13. Inte kul med vare sig ont i tänder eller räkningen!
    Men vilka skönheter du visar!
    Gilla verkligen Aurikler.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  14. Ja, OJ vad jag tycker synd om dig!!! Hoppas du har några kronor kvar till växter och något att mumsa på i uterummet efter det tandläkarbesöket:)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.