Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 9 januari 2012

Här kommer bilder på nästan alla andra fröer som jag sått,och vid min dagliga kontroll så såg jag två sorter till som har grott.Riddarsporren Ebony in Snow.Och även såg jag ett litet grönt blad i krukan med Törnrosas Kjortel.Känner att det här med frösådderna hjälper mej mycket att hålla humöret uppe när jag har ont.Biverkningarna av tabletterna är ganska jobbiga en del dagar,och jag har fortfarande ont efter operation ock strålning.När jag är där nere i källaren och plockar och pysslar så glömmer jag det där för en stund.Tittar på den rosa Kamelian och ser den framför mej sedan när den får komma ut i vår och blommar igen.Varje dag kollar jag på knopparna i Myrtenträdet .Hoppas de slår ut snart.Och min uppstammade rosmarin blommer även den .Så det finns mycket vackert att titta på där nere.Sedan planerar jag var dom frösådda plantorna ska sättas sedan i rabatterna.Ska nog göra om en hel del i vår .Känner som att det är dags för lite ändringar.Hoppas verkligen att porslinsanemonen gror med något frö .Den är ju så underbart vacker.Får hålla tummarna.

3 kommentarer:

  1. Mums vilka vackra rosor i bilden ovan. Fröna ser ut att kunna bli riktigt vackra som fullvuxna sedan. Hoppas att det lugnar ner sig för dig snart med biverkan. Kram Mu

    SvaraRadera
  2. Å vad mycket du har på G. Och tänk sedan så mycket härligt det kommer att bli i dina rabatter. Vilka underbara bilder du visar.
    Hoppas biverkningarna dunstar bort snart. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det kommer att blomma fint hos dig även i år, du har sått så många olika fina blomfröer.
    Visst är det härligt att man glömmer bort smärta och bekymmer när man är bland sina älskade växter. Jag känner likadant.
    Kram!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.