Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 10 januari 2012

Lite förändningar vid växthuset.

Satt och kollade på foton och kom underfund med att en del ändringar har det allt blivit under åren som gått sedan jag köpte växthuset.Så här såg det ut första året som jag hade växthuset klart.Bara några plattor framför dörren.Ganska många krukor utanför.
Och här på baksidan stod det massor med krukor som jag hade planterat Bloddroppeträd i.Även på sidan hade jag krukor.Oj så vackert det var när de började blomma.
Något år senare hade R lagt plattor på hela framsidan.Det blev himla bra.
Här har allt börjat växa till sej bra.Krukorna på framsidan har blivit fler.Och den vita rosen har växt och blommar så fint.På vänster sida har ett gammalt äppelträd fått tas ned Ja det var bara stammen kvar som en Klematis hade växt upp kring men den började sprida sej med rotskott även inne i växthuset.Det blev lite mycket så den fick tas bort.
Så här såg kruksamlingen ut ett år.
Och inne i växthuset står Kamelian och väntar på att tempen på nätterna ska bli sådan att den får flytta ut.Så fint den blommar.Så kul att kunna se hur man håller på och ändrar och har sej för att få till det där extra som man vill åstakomma.

6 kommentarer:

  1. Vad fint det har blivit. Det är verkligen roligt att titta tillbaka på bilder och se vilken förändring det har blivit.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vilken förändring det blivit. Jättefint.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så fint du fått det!
    Jag tror bestämt att jag kan gissa vilken clematis du hade låter bekant det där scenariet :-)My Angel kanske?! :-)Jo jo inte att leka med den damen.
    Åh camelian suck o pust jag står snart inte ut...måste få tag på en rosa snart :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni har det där.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Åh, vad fint....från början till slut. Kul också när man kan titta tillbaka på bilder så man ser alla förändringar man gjort.//Helen

    SvaraRadera
  6. så fint du har det runt växthuset, som en djungel.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.