Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 13 januari 2012

Ny blomma i fönstret.

I onsdags så hade jag tid hos Optikern för att göra syntest.Hade haft så svidiga och kliande ögon en längre tid.Men synen hade inte ändrat sej så jag behövde inte nya glasögon.Men han skickade hem mej med ögondroppar och en salva som jag ska ha på natten.Tydligen har jag väldigt torra ögon därför så svider och kliar dom.Känner redan att det är bättre i mina ögon.
Men när jag nu var på stan så hittade den här Murklocka vägen ner i min kasse.Härligt med lite vårblommor.
De här båda stod i en julgrupp som jag fick av Marie.Planerade om dem i var sin kruka igår.Julrosen får ju komma ut sedan i vår.Tror jag ska ta en bit av någon rabatt och sätta mina Julrosor där i grupper.Tror det kunde bli riktigt bra.Ha en riktigt trevlig helg nu alla bloggvänner.Och tack för alla fina kommentarer som ni lämnat här.Värmer om hjärtat.Kram till alla.

6 kommentarer:

  1. Hej Gunsan!

    Så gör jag med - planterar om julgrusblommorna. De brukar räcka som fönsterblommor fram till nästa jul:)))!

    Ang om att själv vara trädgårdens centrum: Nää. Växterna är det.Jag är bara en ödmjuk trädgårdare.

    /Anja

    SvaraRadera
  2. Jag tycker julrosor är så fina, men de trivs inte hos mig, vet inte varför jag inte klarar av dem.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr har jag bara en vanlig vit och den har visserligen fått några knoppar, men dom har inte hunnit slagit ut. Och nu är det runt nollan och snö! "Entusiasterna" köpte en massa julrosor i våras från Dix, ingen tog sig dock. Jag reklamerade dom och vi har fått kredit på dom, men det blir inga nya i år. Jag ska köpa lökar för pengarna istället!
    Skönt att du slapp nya glasögon och att du istället fick botemedel till dina svidande ögon!!

    SvaraRadera
  4. love to see blooms in winter.

    beautiful shots!

    happy weekend!

    SvaraRadera
  5. Så fint med blommorna i fönstret.
    Tack för hjälpen, nu har jag installerat ny webbläsare.
    Kan äntligen kommentera igen:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul när man kan tipsa om andra metoder.

      Radera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.