Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 26 januari 2012

Planerar.

Den långa rabatten Längst till vänster i bild ska göras om en hel del i vår.För det första måste det bli en ny kant runt.Har inte bestämt om det ska bli trä eller sten.Det är ganska blött här på våren om det blir mycket smälltvatten av snö.Då rinner grannens vatten in till oss och det har blivit riktig sjö några gånger,så det kanske ska bli stenkant.Som ni ser på undre bilden är det för trångt och lite hur som helst i den på sommaren.Har Höstanemon som har växt in i de andra växterna överallt så det kommer bli mycket att gräva.Men jag började lite i höstas .Så det är bara att forsätta.Tänkte göra plats för mina julrosor i en bit av den .Ska bli så kul att få sätta igång med alla planer som jag har.
Här ser man hur igenväxt det är nu.Men som sagt det ska jag ändra på.

7 kommentarer:

  1. Det var vackert "igenväxt", men jag vet ju själv hur det är. Efter några år så upptäcker man växter som trivs alldeles för bra och börjar ta över - och då måste dom bort! Det låter väldigt fint med en grupp julrosor, men...har sett hos väninnan att en del av dom blir enormt stora!!

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart med alla dessa planer. Jag älskar det och det är det som får januari och februari att flyga fram.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Kul att så sakta börja planera inför våren och sommaren. Jag tycker ju att rabatten är frodig o fin som den är:)//helen

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga planer! Min man brukar alltid undra varför jag jämt flyttar runt alla växter;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Härligt med nya planer!!!
    Ha en alldeles underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Ja, denna årstid är verkligen en planeringens årstid....
    Du får ha en skön helg!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Det är verkligen roligt att sitta och planera, man önskar att det vore varmt och fint och bara dax att sätta igång! (:D
    Ha det bra!
    Blomkärringen

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.