Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 16 januari 2012

Så det gror och växer.

Som ni ser så är det snart dax att börja skola om  en del sådder.Det här är den vita Gräsfibblan.Dom fröna var väldigt fin grobarhet på.Sen kommer bilder på dom olika Gräsen som jag sått.Men dom får stå ett par veckor till innan jag börjar skola om.Funderar på hur många jag ska sätta i samma kruka.Är det någon av er som sått gräs och hur har ni gjort vid omskolningen?
När dom här tittade upp blev jag glad för dom fröerna sparade jag från plantan jag hade i somras.Törnrosas Kjortel.Tycker den är så läcker när den blommar.
Har har vi Riddarsporrar och Rudbeckian  Indianer.Två sorter av riddarsporrarna har jag som inte grott ännu.Och fröna gror väldigt ojämnt.
Och det här är Julrosfröna som jag hittade ute förra veckan och som grott nu äntligen.Har stått ute sen Januari förra året.Skam den som ger sej.Hoppas det är mer som kommer att gro av allt som står kvar i lådan.Var många roliga som jag sådde.
Fröerna av den här Bergnävan har jag fått av Helen. Ska bli intressant och se om jag får den att blomma redan i år.Tack för dom Helen.Adressen till Helens blogg hamnade utanför den här rutan.Men gå gärna in och läs hos henne .Hon har så bra beskrivningar om hur man frösår på sin sida.Och så ska jag passa på och hälsa ett par nya följare välkomna.Hoppas ni kommer att hitta lite som ni tycker är intressant att se på bild och läsa om.Kram till alla.
www.helenstrdgrd.blogspot.com

5 kommentarer:

  1. Kära nån, ska man så Törnrosas Kjortel redan nu?

    Har för mig att den brukar vara svår att så, men jag gör väl ett försök för den är fin.

    Pius

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var så jag tänkte med.Förra gången var det bara något ända frö som grodde.Men nu ser det ut som om alla gror.Lite tidigt kanske.Men då kan man ju ha lite skapligt stora plantor när det blir dax att sätta ut dom.

      Radera
  2. Det är sååå underbart roligt då fröna börjar gro i krukorna.
    Din Bergnäva kommer att blomma redan i sommar, jag lovar :=)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Vad underbart att det gror så bra! Jag springer till mina små sådder titt som tätt men inget har dykt upp än :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Wow - så många frögrodder! Jag beundrar faktiskt alla som har tid och ork att ägna sig åt frösådd. Fast man måste ju ha plats också, det har inte jag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.