Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 15 januari 2012

Sticker emellan med lite sytt

Äntligen har jag kommit mig för och sytt klar den här duken.Började någon gång på sensommaren som ett terapiarbete medan jag väntade på besked om cansertumörerna.Sen har det blivit lite sytt då och då.Så idag tog jag tag i den igen och gjorde den färdig.Ibland har jag så svårt att ta tag i saker och göra klart.Kanske för att jag blir lite deppig den här årstiden.Men nu börjar livsandarna vakna igen när ljuset så sakta är på väg tillbaka.Och pysslet med sådderna i källaren är en god hjälp.Är där nere varje dag och snusar och nosar i frölådorna.Och det gror så fint.Snart måste jag börja skola om de första plantorna.Måste bara köpa hem en bra planterings jord.Den jag har är inte bra det vill gära mögla på ytan och det vill jag inte ha.Den här billiga jorden är verkligen dålig.Tycker den blir bara sämre och sämre.Får allt börja köpa lite jord med kvalitet.Har ni några förslag på bra jord?Tar tacksamt emot tips.

3 kommentarer:

  1. Hej Gunsan
    Tack för hälsningen hos mej försökte kommentera hos dej då,men det gick inte då din sida blev helt vit.Men nu ska jag prova en annan webbläsare.och här funkade det iaf. Jättefin Blogg du har,jag var en ivrig odlare för några år sen.Drev upp alla möjliga plantor för att sätta i Stugan,vi har en Jätte trädgård där..men tyvärr så hittade SORKEN mina rabatter och åt upp nästan allt...tom Kejsarkronorna tog dom,fast det sägs att dom inte äter såna.Vad fin duk du har sytt,verkligen vårfräsch..
    Kram på dej
    Anita

    SvaraRadera
  2. Himmel, vad duktigt du är! Såå fint:)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så frisk og vårlig duk du har sydd! Jeg fikk nesten lyst til å dra frem mine stoffer og sy en vårduk selv =) Ja, god kvalitetsjord kan være vanskelig å få tak i, men det lønner seg ikke å kjøpe for billig. Man får vel det man betaler for =)
    Jeg er i full gang med staudesådden, som skal settes ut under snøen, bare snøen kommer! Jeg er litt redd for at det skal begynne å spire for tidlig!
    Ønsker deg lykke til med alt!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.