Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 23 januari 2012

Underbar

Vilken skönhet som mötte min blick idag.DEN HAR ÖPPNAT SIN KNOPP.Blev så lycklig.Tänk att en blomma kan vara så vacker.Och alla små färgstänk på kronblad.Man blir ju lite knäpp när man får fram något så fint i källaren.Och det finns ju många knoppar kvar att njuta av senare.Och en annan sort till i krukan som jag inte riktigt kan komma ihåg utseendet på
Och en annan liten fin blomma.Rosmarinen.Har även den börjat komma igång.Imorse när man tittade ut så hade vi faktiskt fått lite snö.Inte mycket men det är i alla fall vitt ute.Och nu lyser solen så vackert.Då ser man hur mycket längre den har kommit på himlavalvet.Tänk en månad till sen brukar vi kunna börja sitta i uterummet och äta mitt på dagen.Längtar.

11 kommentarer:

  1. Du har mycket fint i din källare.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fint mamsingen! Alltid roligt när det tar fart och börja blomma och i din källare verkar det alltid vara full aktivitet minsann. Magiskt ställe!!!

    Kram från dottern

    SvaraRadera
  3. Så vacker, en riktig skönhet. Fjärilshuset är verkligen mysigt, åk dit någon gång om du aldrig har varit där.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  4. Ohh! Så underbara bilder på din vackra Julros ( för det är det väl ).Så roligt att du kikade in till mig!
    Ha det gott och på återseende!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. jätte fin julros
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt vacker julros! Kul med rosmarinen som blommar, det har jag aldrig lyckats med:)
    Ha det gott!
    Margot

    SvaraRadera
  7. Men så vacker!! Det har jag inte tänkt på att man kan ta in några i kruka på hösten (?)
    Rosmarinens blommor är ju fina, men tyvärr hinner den aldrig blomma här på sommaren.
    Ha en härlig vecka!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  8. Så ljuvlig! Det händer mycket nu i din källare.
    Rosmarin är ett måste i min trädgård, men det är den växt som jag ALDRIG lyckas övervintra jag försöker varenda år men det går alltid åt skogen:(
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Åh, så vacker den är, julrosen! Vad heter en så vacker sort? Mina rosmarin står i det inglasade trapphuset, men har inte börjat blomma ännu. Tror du att de måste ha tillskottsljus för att blomma, eller blommar de bara senare?
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Madame C:Rosmarinen blommar nog bara senare.Min brukar komma med några få blommor sedan i vår då den får komma ut.I källaren har jag en växthuslampa från Willab.Tyvärr så kommer jag ihåg att de såldes utan namnsort på mässan.Synd att de gör så .

    SvaraRadera
  11. Hvor er den dog smuk.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.