Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 12 januari 2012

Vilka snabba fröleveranser

Nu är det fart på fröfirmorna ska jag säga.Beställde frö i Tisdags och på onsdagen(i går)kom de i brevlådan.Beställde från fröer.nu efter ett tips om att de samlat och levererade från flera olika firmor.Ni ser att det är flera olika på bilden.Så himla bra då behöver man ju inte sprida sina order på så många olika ställen.Och har inte den ena firman det man vill ha så kollar man de andra.Köpte inte så mycket och ändå fick jag två påsar med bonusfrö (undre bilden)Blev jag glad för.Har sett på andras bloggar att jag inte är ensam om att starta frösådderna så tidigt.Och igår när jag var in på bloggen My rented garden så skrev Berit att hon hade fröer som grott i kylskåpet,vilket fick mej att gå ut för att titta till så lådorna som jag har ute.De har varit ute sedan Januari 2011.Dom här grodde inte efter en vinter,så jag tänkte de får stå ute en vinter till.Och till min stora glädje såg jag små gröna blad i en kruka och det var Julrosor i den.Dubble Matte tror jag det var.Så nu står de under lysrör i källaren .Det är sådant som gör att man inte ger upp med de svåra blommorna.
Gratis påsarna.

5 kommentarer:

  1. Visst är det en härlig känsla då fröpåsar börjar dimpa ner i brevlådan :=)
    Bra reklam för företag som dessutom har snabb leverans.

    Än har inget grott hos mig :=)
    Är lite återhållsam med att låta det gro för tidigt. Risken är att man får besvärligt att förvara plantorna inne för länge. Men snart så är det dags :=)

    Önskar dig en härlig torsdag!

    SvaraRadera
  2. Snabb leverans har de verkligen, jätteskönt. Jag har fått hem några fröpåsar, men inte orkat ta tag i dem än så de hamnat i jorden.
    kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, bonuspåsar också! Härligt!
    Ha det gott i helgen,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Härliga påsar! Jag har inte riktigt kommit igång än.....men i helgen ska ta mig an chilepepparfröena.
    Även här står några fröbyttor från 2011 ute, men jag får vänta till snön smält undan innan jag hittar dom:)
    Må så gott och ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det kul när svåra sådder gror :-)
    Jag sitter o funderar över en växtbeställning jag ska göra ikväll.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.