Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 19 februari 2012

Färdiga för utplantering redan.Hjälp.

God söndag förmiddag.Här har det regnat igår och i natt.Mycket snö har försvunnit men det finns alldeles för mycket kvar.Och vår gata är en blank isbana.Vågar inte gå ut där.

Titta här på Gräsfibblans plantor.De är ju klar för att sättas ut.Men det går ju inte.Så nu har jag gjort det igen börjat för tidigt,men det är ju så roligt.Fast nu bör dom ju blomma i år .
Och även de här plantorna av Fingerborgsblomman Foxtrot kommer snart att vara klara för att sättas ut.
En ny Aurikler blommar.Den här heter Sword.Sen är det en sort till som snart öppnar sina knoppr som är många.Den heter Fred Booley.Kommer bild senare.

7 kommentarer:

  1. Så det växer hos dej! jättefina plantor, men som du säger lite väl tidigt ännu (:D Hoppas att det löser sig. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Wow, har går det undan! Bävar lite själv eftersom allt tar sig så otroligt bra. Men det brukar alltid lösa sig.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Vad fin aurikel!
    Jag funderar på o så en del i år många ser risiga ut hos mig...
    Idag har jag köpt 2 camelia sticklingar så nu behöver jag inte vara avis på din längre ;-))
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Ja du det är lätt att börja för tidigt men det går säkert bra bara du ställer dom svalt
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  5. WOW... vilka plantor du har redan!!! Själv fixade jag första omgången sådder i dag. Åh... en sån läcker aruikler!!! Igår beställde jag aruikler-plantor från England. Jag älskar dem. Men har bara vanliga trädgårdsarukler i stort sett. Men det ska det bli ändring på. Har du sått dina?

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  6. Jättefina plantor! Jag har verkligen försökt hålla fingrarna i styr i år, har hittills endast sått 37 sorters chilepeppar och några perenner som behöver lång tid på sig.
    Hur många olika sorters aurikler har du egentligen? Jag har inte en enda....det måste jag göra något åt:)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Gode billeder.
    Hvor ser det godt ud. Jeg er slet ikke begyndt på at så endnu.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.