Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 22 februari 2012

Fotogenkamin.

God förmiddag alla bloggisar.Nu har jag gjort något som jag haft funderingar på länge.Har köpt en fotogenkamin som ska värma växthuset kalla vårnätter.Nu står den i uterummet och jag provar den för att se hur mycket den orkar värma upp där ute.Den ser faktiskt fin ut.Luktar lite nu men tror det är nu när den är helt ny.Och i växthuset gör  det inte något.  
Har kommit underfund med att jag har tre Aurikler som är väldigt lika i blomman.Bara lite nyansskillnad.Och lite i hur fyllda de blir.Från vänster står Fred Booley, Sarah Lodge,Sword och Walton Heath

Fred Booley



Och så har jag en ros som blommar med en blomma.Köpte en miniros i höstas och hade den i fönstret ett tag.Sen åkte den ner i källaren för vinterförvaring.Planterade om den för ett tag sedan och nu är den så här fin.

6 kommentarer:

  1. Åh vad snygga auriklerna är! Men så är dom ju lila också.....

    SvaraRadera
  2. Rosen får du plantera ut i sommar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. En fotogenkamin... Det har jag aldrig läst om att man kan ha i växthuset. Jättefin! Blir det billigare än att driva med el?
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Vilka fina blommor
    och en ros som blommar underbart
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk aurikelsamling du måste ha! jag blir allt lite kär;)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Du har haft dina frostfritt och ljust över vintern?
    Finfint! Idag tar jag upp mina från grönsakslandet i hopp om blomning i april!
    Jag hoppas verkligen att du rapporterar om fotogenkaminen. Det vore definitivt ett billigare alternativ än elen. Dock är jag misstänksam mot lukten - den vill jag inte ha i växthuset heller. Läste i någon annons igår att man måste ventilera växthuset under tiden man använder apparaten. Då verkar det inte så bra tänkte jag. Men, det kanske finns olika märken på apparater som är olikt bra. Ser framemot dina rapporter Gunsan!

    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.