Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 6 februari 2012

Frösådder.

Törnrosas Kjortel kommer fint.
Fyra krukor men frösådda Julrosor.
Tomatpaprika Alexander
Lite olika Riddarsporre.
.
En del av de här är från dom som såddes 2011.
fingerborgsblomman Foxtrot.
En låda med Svavelnejlikan.
Och här är det Röd rudbeckia.Indianer eller dubbeldeckare.
Vit Gräsfibbla
Fler Riddarsporre
Bergnäva.Rosa blommor.
Hej hallå.  Ja som ni ser så växer det jättebra.Många av frösådderna är nu omskolade.Jag hämtade ju in krukor som har stått ute sedan i januari2011.Och det har grott jättebra i dom också.Har ett par sorter ännu som inte visat några livstecken men de får stå där och tjura ett bra tag till innan jag ger upp.Jag har skrivit listor över vad jag sådde 2011 och vilka som har grott.Och så har jag även skrivit listor på det som jag sått i år .Ni kan gå in och titta där om ni är intresserade.Länken ligger överst på den här sidan.

7 kommentarer:

  1. Wow, vad det gror hos dig! Härligt att kunna titta på lite bilder på växtkraft i krukorna när det här fortfarande gapar tomt. Nu ska jag ta en titt på dina frölistor. :-)
    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  2. Oj, så läckert! Så långt har jag inte kommit i mitt tålamod så att jag har sådder som står i ett år innan jag tar in dem. Men det dröjer nog inte länge innan jag är fast i det träsket också :-)
    Ha en underbar måndag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Härligt att se hur det växer hos dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jisses vad det gror..hihi, men visst är det kuuul???!!!! Härligt med så mycket grönska redan, det kommer se ut som en stor oas hos dig:) /Helen

    SvaraRadera
  5. Jobbigt när ögonen inte mår bra men du har så mycket fina frösådder att muntra upp dej med
    krya på dej
    maggan

    SvaraRadera
  6. Underbart!!!!
    Ha en alldeles underbar dag!

    SvaraRadera
  7. Oj vad många hrliga sådder du har på gång och vad det gror!Inte kul när ögonen krånglar, har själv haft problem för några år sedan och då var det lysrör ,dator och tv som var utlösande faktorer.Krya på dig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.