Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 28 februari 2012

Lite ny vårfägring.

Hejsan.
Tisdagsmorgonen är grå och det har duggregnat.Igår kväll snöade det.Usch vill ju inte ha snö nu igen.Men det töar nog bort under dagen och sedan skulle det bli ett par skapliga dagar.
Se här vad jag köpte i vår blomsteraffär på väg hem från tandläkaren.(Som avlöpte bra).
Fick se den rosa Campanulan genom fönstret och den färgen har jag ju så svårt att motstå.Så med lite övertalning som att det kunde jag väl unna mig som tröst ,ja så då gick jag in.Köpte den och så fick jag se en Anthurium andreanum och rosa.Jaha det blev ju den med.Kände mig genast lite piggare trots en bedövning som även bedövat halva näsan.Satte blommorna i fönstren i vår lilla glasveranda.Och så hade jag två lika dana ytterkrukor i källaren som nu kom till nytta igen.
Den rosa färgen är så där härligt paställig på båda sorterna.

6 kommentarer:

  1. Åhhhhh, vilken härlig färg! Skönt att tandläkarbesöket avlöpte bra. Var själv till tandläkare i fredags och gick där ifrån utan hål.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Härliga inköp som nog tröstar bra:)
    Ha en alldeles underbar tisdag!!

    SvaraRadera
  3. Klart man ska unna sig något fint efter tandläkarbesöket. Har missat några av dina senaste inlägg som jag läst ikapp nu.

    Har en liten fråga. Tar du in din munkhätta under vintern. Jag har min i rabatten och nu såg jag att den har stora och fina blad, tyvärr brukar jag inte få den att blomma.

    Visst var det utav dig jag fick från till vit purpurklätt ( jag tror det) Den kommer så fint i krukan nu. Ska bli roligt att plantera ut den i vår.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Absolut ska man unna sig något trevligt efter ett tandläkarbesök :=)
    Du köpte vackra växter!

    Önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka fina blommor. Härliga rosa färger. det är du värd efter tandläkarbesöket:)//Helen

    SvaraRadera
  6. Det gjorde du rätt i man ska unna sig!
    Fy dig jag vart så frestad av din julros beställning att jag oxå skickat iväg en ;-))
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.