Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 7 februari 2012

Lite vårfägring.

Hejsan svejsan.Var en tur på stan idag och i matbutiken hittade jag de här två vivorna .Två för 20 kr.Väldigt bra pris tycker jag så det kunde jag ju inte motstå.Och idag var det inte så vansingt kallt ute så jag vågade köpa dom.Kände att det behövdes lite vårfägring en sådan här grå och mulen dag som i dag.Hämtade fram ett par stora tekoppar som jag hade kvar från keramiktiden.Krukorna var som gjorda för dom.

5 kommentarer:

  1. Bli-glad-av-blommor kallar jag dom! Så härligt och nu är våren snart här.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. så läckra, lila blommor gillar jag
    jag borde nog sätta mej och göra en såndär växtlista som du har
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  3. Gillar vivor jättemycket, dina är så söta, förstår att du ville ha dem.
    Du har ju massor av frösådder, kul:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh NEJJJJJ! Jag känner behovet av några sådana söta vivor så starkt att jag skulle vilja springa till en blomsteraffär nu och handla! (:D Eftersom klockan är strax innan ett på natten vore det kanske dumt...
    Jätte söta primula du visar! (:D
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. ja de är vårens budbärare nr 1!
    Dina är extra söta.
    Ha det gott och tack för hälsningen
    Annika

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.