Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 20 februari 2012

Lite vårfägring.

Hejsan svejsan.

Ute strålar solen från en härligt blå himmel.Tog en promenad ner till bibloteket och så in på ICA för att handla lite smått och gott.Framme vid kassan så blev jag stående en stund när mina ögon föll på hinkarna med tulpaner i massor med färger.Tog en stund att välja.Höll även i en vit bukett som jag tänkte blanda med dom lila.Men det blev en bukett till sist.
Satt dom på det här lilla bordet så har jag dom framför ögonen när jag sitter och kollar TV.

7 kommentarer:

  1. Snygga! Själv har jag varit och beställt garn till en tröja som ska påbörjas under våren. Vintertröja för jag lär nog ha göra med den hela sommaren, fniss. Hälsa papsen!

    Mu

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg färg, mycket bättre än bara vit! Tycker alltså jag som ÄLSKAR lila!!

    SvaraRadera
  3. Lila som är så fina!
    Passa dej så du inte halkar.
    Kram Mariana

    SvaraRadera
  4. Tulpaner är ju bara för underbart!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Vackert!
    Jag har oxå köpt en bukett :-)
    KRAM från mig!
    ps.har du sticklings förökat camelia nån gång?

    SvaraRadera
  6. Gode billeder.
    Smuk buket Tulipaner. Dejlig med lidt forår i stuen.
    Jeg har lige været ude og hente nogle vintergækker ind i køkkenet.
    Det plejer jeg ikke, men jeg kunne ikke modstå fristelsen i dag.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvaraRadera
  7. Underbart att det säljs tulpaner överallt! Jag brukar hoppa in på Netto efter jobbet och där säljer de fina tulpaner för endast 35 kr, och jag kan lyxa till mig med tulpaner både hemma och på jobbet :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.