Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 9 februari 2012

Myrtenblomma.

God morgon.Det har kommit lite ny snö under natten och det forsätter att snöa lite lätt.Det blir inte mycket av det som tur är.Vi har ca -6grader.Lite lagom.Vid dagens besök i källaren lyste en liten liten blomma mot mig.En av två knoppar på Myrtenträdet har öppnat sig.Å så söt den är.Och då gick tankarna till min mamma som hade myrten när jag var barn.Och om jag inte kommer ihåg fel så var det en ung dam hemma och klippte en massa grenar som hon skulle binda en brudkrona av.Minnena väcks till liv av många olika saker den här gången av en liten myrtenblomma.

6 kommentarer:

  1. Ojojoj...vilket fint myrtenträd du har....blomman är liten men söt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men så läcker! Jättesöt! Tänk vad växter kan väcka minnen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Vilket stort o fint exemplar!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. myrtenträdet ser så fint
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  5. Så kul, jag har aldrig sett ett "myrtenträd" så söta blommor. Härliga minnen (:D
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  6. Det var verkligen en liten söt blomma och fina minen. Jag har också en myrten, men den är yttepytteliten....Hur länge har du haft ditt träd?
    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.