Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 11 februari 2012

Skolar om små plantor.

Jaha lördag igen.Hoppas ni får en mysig helg med någon ni tycker om.Här hemma ska vi inte göra något speciellt.Men i morgon ska vi fira näst yngsta barnbarnet som har fyllt 18 år.Så nu har dottern fyra vuxna barn+ ett bonusbarn.Härliga ungdomar.
Har planterat ut små små plantor idag.Väntade inte på hjärtbladen då de stått likadana en ganska lång tid.Det är av dom som stått sedan januari förra året så det fanns nog inte mycket näring att växa på i dom krukorna.Fast de hade utvecklat fina rötter så det ska nog gå bra ändå.Översta bilden är det äkta Stormhatt.Ska bli en rosa blomma.Sen är det vit Stormhatt på bilden under här.
Dom här ska det bli spännande att få se blomma.En sort av Clematis atragena Grp.Alb.
Här är det Chilipeppar Sweet Banana .Hade frön kvar från förra året och ett par grodde.Här står även Tomatpaprika Alexander.Och ett par krukor Bergnäva.
Och så den här.Slingerstormhatt Vit.Ett ända frö som grott,men det räcker.Blev så glad när jag såg små gröna öron börja komma upp ur jorden.
Hälsar Anna välkmmen som ny följare.Men så såg jag att någon har tröttnat på mig.Tycker jag var så tråkigt.Vet ju inte varför.

2 kommentarer:

  1. Ser så fint ut bland sådder och plantor.
    En härlig tid då man får börja skola om :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det är så mysigt att får greja med de små plantorna!
    Det är ju inte säkert nån tröttnat på dig heller det tror jag inte.
    Kan ju slutat blogga kanske?!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.