Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 2 februari 2012

Vad ska jag hitta på.

Hej på er.Satt och tittade på alla bilder som jag har tagit och fick då se den här.En stor härlig ampel som jag fått av M.Och så började tankarna snurra.Vad ska jag sätta i den i vår.Vill ha något som kan slingra sig ut genom korgen och hänga ner.Ett år hade jag en stor pelargon i den.Men det blev inte så snyggt.Om jag skulle sätta en stor kruka med Törnrosas kjortel i den det tror jag att det får bli. Har ju sått den och de växer så bra nere i källaren så jag kommer ju att ha ganska stora plantor klara när tempen blir så att de kan komma ut.Ja så får det bli.

8 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att drömma sig bort från det hemskt kalla och vita just nu!
    Själv fick jag snabbt sätta mig ner och beställa en massa alunrot eftersom det är en artikel om dom i Allt om Trädgård och då brukar ju plantorna ta slut.
    Men...nu beställer jag inte hos dom som rekommenderades i tidningen utan hos Tuijas Växter (som har mest i Sverige tror jag), så jag fick åtminstone en del av dom jag ville ha - men inte alla!

    SvaraRadera
  2. Häftig ampel! Det blir nog jättesnyggt och visst är det underbart med drömmar.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Ja det kommer bli jättefint!
    Jag kan se det framför mig :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Väldigt fin ampel. Det blir säkert bra med den plantering du tänkt. Kul att du också hittat in på Blooming Friday Gunsan. Ha en bra weekend.

    SvaraRadera
  5. Vilken otroligt fin ampel
    .
    Törnrosas kjortel blir supersnygg i den.

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. ja det kommer bli snyggt i den!!
    Ha en alldeles underbar helg!!

    SvaraRadera
  7. Låter som en riktigt bra ide´tycker jag. Har själv aldrig haft den blomman, men tycker den är jätte fin!
    Ha en bra helg,
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker ampel! Kan tänka mig att den k ommer bli fin med Törnrosas kjortel!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.