Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 13 februari 2012

Växthuset.

                                Hej.
Var ut i växthuset idag.Kunde inte låta bli.Solen sken och det kändes så skönt.Så jag tog med mig en sekatör och en påse att samla skräp i.Sen tog jag och städade lite i alla krukor som står där.Klippte bort alla vissna blad och stoppade påsen full.När det börjar bli varmare där inne så kan det börja mögla i vissna blad om det också är fuktigt.Även i källaren städade jag bort gammal jord och växtskräp.

Här syns Baljan.
Och när jag då var i växthuset så fick se min fina balja som är en gåva från dottern.Och började planera vad jag ska sätta i den i vår.Tror jag ska blanda till passande jord och sätta de primula som jag beställt.Får stå där då så att jag ser att de överlever och sedan blir det utplantering.Och så får jag ju nöjet att hitta andra blommor till baljan.

4 kommentarer:

  1. Vilken ordning du har, det är annat än hos mig det. Till och med min sambo utbrast "Men så det ser ut i växthuset!" Han brukar aldrig märka sånt annars:-)

    Idag hade jag +15 grader där ute så snart är det dags att börja omplanteringen.

    Pius

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med ett växthus. Det märks att våren är på ingång. Solen värmer otroligt skönt.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Den är jättefin baljan!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Idag är sista dagen att tävla om ett smycke i 925 silver från Atelje54! Kl 20:00 dras en vinnare, så var gärna med innan dess :) Det är inte många tävlanden med - så vinstchansen är stor!

    http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/february/alla-hjartansdag-tavling-vinn-ett-smycke.html

    Om inte smycken passar dig så har jag flera andra tävlingar också, kika in här:

    http://moniasundgrenjansson.blogg.se/category/tavlingar.html

    Hoppas du får en fortsatt trevlig dag :) Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.