Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 22 mars 2012

En dag i vårvärmen.

Hade en toppendag ute igår.Rensadeoch räffsade för fullt.Så två rabatter till klara.Ska ut och fortsätta sedan.För den här dagen ser ut att bli lika fin.Hittade den här vita scillan som blommade på ett ställe.Då kom jag ihåg att jag hade ju den och små blå anemoner tillsammans i en kruka förra året,men så när blomningen var äver så satt jag ut dom.Anemonerna var på väg upp med knopp dom med.
och snödrapparna är som finast nu.Oj vad dom förökar sig bra.Hittade en igår som jag nog har fått med i kompostjorden för planterat den där det har jag inte.
Ute i växthuset har det hänt saker.Den Italienska Munkhättan kommer med en jättestor knopp.Jag har inte sett den blomma förut.Och på sidan har en ny planta dykt upp.Hoppas jag kan hitta en bra plats till den ute sedan.
Som ni ser så hamnade nyckelpigehuset här i tunnan.Grävde upp tre små plantor av Alunrot i olika färger.De har fört en tynande tillvaro ute i två år och inte växt ett dugg.Så nu tänkte jag att det går kanske bättre så här.Ett gräs fick plats i mitten och så är där två nävor.Sidennävan Ballerina.
En bit av rabatten som jag städade i går.Den är alldeles utanför vår altan som det syns lite av till vänster.
Salladen växer som bara den.Snart kan vi börja plocka.
Och den här sötnosen har nu öppnat upp sina rosliknande blommor.

 

5 kommentarer:

  1. Good Morning
    It's nice to see your auriculas bloooming and doing so well
    Best wishes/ Ray

    SvaraRadera
  2. Men vad avundsjuk jag blir på din underbara Aurikel!!! och även på snödropparna, vill också att mina ska sprida sig så där.
    Ha en bra dag i trädgården
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Tenk å kunne plukke sin egen salat i mars. Den blomsten på det siste bilde, var bare super lekker!

    SvaraRadera
  4. Så fint du får till det Gunsan! Måste vara guld värt o ha ett växthus 8-)
    Ljuvlig aurikel, jag hade ute ett år men rabattlivet var för tufft för den! Fågelbo´t i förra inlägget var inspirerande... Får se till o göra nå´t inför påsk!
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  5. Ja tänk vad man glömmer lätt det som grävs ner på hösten :-)
    Jag har alltid ett par alunrot i kruka o de övervintar fint ute.
    Åh suck vad fin aurikel :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.