Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 20 mars 2012

En tur till butiken Rut&Signe.

Hej svejs.

Jaha så har man då varit hos dottern i hennes butik och shoppat lite smått och gott igenSom den här plåtlådan med fyra fack och en kruka i varje.Den lådan kan man ju använda på flera sätt.Utan krukorna så kan man ju sortera upp sina fröpåsar i facken.
Sen så blev det den här snörhållaren med sax till.Den har jag haft ögonen på ganska länge och var rädd för att den inte skulle finnas kvar,men som tur var fanns det några.Rullen är så stor och rejäl på något vis.
Och så måste jag ju ha ett lite Nyckelpigehus .Dom sitter på en metall pinne så man kan ju välja om man vill sätta det i en kruka med blommor eller om man sätter den i en rabatt.
Och ett rostigt ägg måste jag ju ha.Ska göra något arrangemang av det och dom fina fjädrarna som även dom var en gåva .Den lilla grodan på sin pinne kunde jag inte motstå.
Titta på den här urgulliga tavlan .Den fick jag av Marie.Hon är så snäll min dotter.Nu har den hittat en så bra plats i vårt hem.

Vi var även till Blomsterlandet och handlade lite jord och kryddor men det visar jag en annan dag.Ha det bra.

Javisst ja höll ju på att glömma hälsa ännu en ny följare välkommen.

4 kommentarer:

  1. Så mycket fina saker du har hittat! Nyckelpigehus har jag också, det är jättefint.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd du gjort hos din dotter. Nyckepigehuset är helt underbart...har aldrig sett en hus för nyckelpigor. Klart man måste ha ett sånt!!!
    Kram
    Randi

    SvaraRadera
  3. Så mye fint du har kjøpt deg. Likte veldig godt den hyssingrullen med saks!

    SvaraRadera
  4. Så mycket nytt och snyggt du shoppat.
    Snörhållaren verkar väldigt praktisk. Den blir jag lite avundsjuk på.
    Kram!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.