Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 30 mars 2012

Gåva från grannfrun.

Den här fina damajanen(Stavas det så där) fick jag av min grannfru igår+ en större lika dan.Den står och torkar efter tvätt i källaren.Funderar på om jag ska måla ställningen svart eller om den ska få vara trären Den stora ska jag fylla med vatten som färgas med karamellfärg.Den ska stå på altanen.Såg i en tidning när de gjort så och de hade blå färg på vattnet.Såg himla läckert ut.
I växthuset är det fart på växtligheten ska jag säga.Aklejorna är ju stora och fina nu..
Blev glad då jag såg att den här oxalisplantan överlevt vintern.Får nog sätta skydd över nu när det ska bli snö och kallt igen.
Den här Auriklen bara fortsätter med att skicka upp nya knoppar och blomma .
Glöm inte att teckna er för lotter på min bokutlottning.Ha en trevlig helg.

Hälsar flera nya följare välkomna.Kul att ni hittade hit.

8 kommentarer:

  1. Vilken enormt vacker Aurikel du har.
    Aklejsådden ser jättefin ut, härligt med egenodlade växter.

    Du har en snäll grannfru :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. kjempe nydelig Aurikel. Flott farge det var på den!

    Jeg har også en slik flaske, syns di er så flotte!

    SvaraRadera
  3. Vilken snäll grannfru du har, jag skulle ha den trären jag.HMM...den aurikeln gick inte av för hackor. Var har du köpt den då??
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  4. Javisstja, jag kanske ska titta till min oxalis. I den änden har jag knappt gått än för det är så leriga gångar där. Blått vatten låter kul. Behöver man ha i något "giftigt" för att slippa algtillväxt tro?

    SvaraRadera
  5. Jag har oxå en sån där damajan...men använder bara träställningen till växter el.tex.påskris ute.
    Så söt aurikel :-)
    TACK för tipset om programmet med camelior jag brukar titta på ströprogram av detta men inte sett det där avsnittet än... :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Härligt! Underbar gren!! Och finfina aklejor ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  7. vilken fin damejeanne! Och så har du en till, inte dumt!! Och väldans snäll granne!!!
    Fråga inte mig om färg, jag skulle ju helt klart inte ha den trären (som jag inte gillar)utan svart, för det passar ju hos mig. Men har inte du en massa vitt i rummet!?
    Varför inte gå halva vägen och lasera den vit så den ser träet igenom - skulle ju passa jättebra mot det blåa vattnet!

    SvaraRadera
  8. Hej Gunsan!

    Vilken fin blogg och vackra bilder du har!
    Kul att du hittat min blogg - Varmt Välkommen!
    Ha en skön helg!
    Mvh Lena (Lenas Trädgårdsrum)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.