Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 12 mars 2012

Har börjat trädgårds städa.

Hejsan .

Våren är här .Har ni också detta härliga väder.Har börjat lite smått att städa i trädgården.En rabatt klar idag.Sedan kröp jag in under hasseln och klippte bort de där helt raka grenarna som växer ut nere vid roten.Dom vill jag inte ha .Men jag har sparat grenarna för jag tror det blir bra att göra klätterstöd utav dom.Jag tog även bort en del av de krulliga grenarna som även dom kommit upp vid roten.Håller på och försöker stamma upp busken så jag klipper lite varje vår.Dom grenarna satt jag i min stora fina kanna som jag bara älskar. Den är så vacker.Sen hade jag lite gamla lampprismor som jag hängt på grenarna.Kan ju hänga några påskägg där sedan närmare påsk.Även idag blev den fika på altanen och en studs solande.Härligt.

9 kommentarer:

  1. Så fint med hassel, och vilken fin kanna sen.//Helen

    SvaraRadera
  2. Så fint med skruvade grenar och vad skönt att komma igång med rabattrensning.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka att få börja fixa i trädgården....Jag har inte hittat min än, den ligger fortfarande begravd under snö.
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Har som du börjat vårstäda ute. Visst är det underbart?
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Så roligt att kunna påbörja städningen i rabatterna redan nu, är lite avundsjuk :=)
    Hasselkvistarna är så snygga och väldigt dyra att köpa i blomsterbutiken.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk vacker kanna att ha blommor eller kvistar i.

    SvaraRadera
  7. Vilken kanna helt underbar!
    Passar till vilken bukett som.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar kanna! Jag har inte börjat städa i trädgården ännu, men om någon vecka kanske.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  9. Vilka härligt snirkliga grenar!!! Såg ett sådant träd hos en intervjuperson i fredags - det största jag någonsin sett. Tycker att de är så fina. Skulle passa utmärkt i någon saga :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.