Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 25 mars 2012

Jag som skulle vila igår.

Inte kunde jag det.Ja men det måste jag ju fixa och det och det.Så var det full fart igen och ännu tröttare på kvällen.Fast det är ju en skön trötthet när man får så mycket fixat.Som den här ampeln där jag var upp i skogen och plockade mossa att klä insidan med.Sen satt jag ett djupt fat i botten så det lite som ett vattenmagasin i sommar fyllde upp med jord och så planterade jag en del av mina Törnrosas Kjortel i den.Såg faktiskt rätt så bra ut Nu kan revorna leta sig ut överkanten.
Här har jag satt Törnrosa med Här ska jag försöka leda grenarna runt och upp.
Det är två plantor satta här.Bladen är stora och fina på dom.
En av de få pelargoner som är kvar av min samling.En P. australe inland.Köpte frö och sådde för några år sedan.Bladen käns lite klibbiga att ta på.Blommorna är så fina.Vita med lila streck.Kommer i klasar som blir runda.
Blomman på P.australe.
En till pelargon som jag inte vill bli av med.Den heter Rococo.Rosa blommor som ser ut som små rosor.Jättesöt.
Hälsar en ny följare välkommen.

7 kommentarer:

  1. Vilken fin ampel du fått till... Kommer bli supersnyggt med Törnrosa-kjortlar klättrande i den! Vilka jättefina plantor du dragit upp. Jag får köpa i nåt Garden Center lite senare när de går o sätta ut 8-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. jag tar en liten tupplur varje dag,fin ampel du gjort
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  3. Tror aldrig jag sett en Törnrosa kjörtel men det ska bli spännande att se det framöver.
    Vilken ljuvlig pelargon. Så underbara blommor på den.
    Hoppas du har en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Den där P. australe var väldans vacker så den förstår jag du är rädd om!
    Här jobbade vi stenhårt i fredags och lördags, vilket var tur. Idag har solen skinit hela dagen, men det blåste så kallt att man inte kunde vara ute något alls. Trist!

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt att få sätta fingrarna i jorden! Längtar efter att köpa årets första pelargoner, har tyvärr ej möjlighet att övervintra dem utan får köpa nya varje säsong. Kan inte påstå att det gör så himla mycket.......kul att hanlda blommor!!

    SvaraRadera
  6. Det var ju ingen direkt vila det där:) Men bra blev det. //Helen

    SvaraRadera
  7. Vad mycket du fick gjort och vilken fin pelargon! Verkligen kalasfin!
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.