Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 17 mars 2012

Lite om möblering av vårblommorna.

God lördagsförmiddag.

Fick för mig att jag skulle flytta ut mina krukor med vårblommor på planteringsbordet.Så jag gjorde som jag tänkt.Det blev så fint tycker jag.Men innan jag var klar så började mina händer bli stela .Alltså vad kallt det är.Grått och mulet.Luften är alldeles isig.Blir inte något jobb ute i dag heller.Kan vi inte få lite varmare nu? Sänder en bön till vädergudarna .Får se om det hjälper.
Tittar på bilden och ser att de flesta sakerna förutom blommorna är köpta hos Marie i hennes Butik Rut&Signe i Nyköping.Skylten med texten Är i Trädgården Grodan, Päronet,Statyn .Vi ska ta en sväng in till henne på tisdag.För jag är så nyfiken på vad nytt hon fått hem.
Pärlhyasinterna börja slå ut sina små små klockor.Det är något visst med pärlhyasinter.
Julrosen fortsätter blomma så vackert.Dom lyser under körsbärsträdet.

Så vill jag välkomna Vivi som ny följare av min blogg.Hoppas du kommer att tycka om det jag skriver och visar på bild.

7 kommentarer:

  1. Ja fy attan vad råkallt det var idag! man vänjer sig snabbt vid värme och sol! (:D Dina fina vår arr värmer dock, det är så fint! Jag tänker vänta en vecka till innan det är dax men jag får nästan sitta på händerna för att inte rusa iväg.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Så vårfint du har gjort på ditt planteringsbord. den där affären verkar vara av det farligare slaget... en sån där som har så mycket fint som man vill ha.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja fattar inte vad kallt det är varje dag.Inte alls skönt att vara ute o greja...nu när man har sån lust,typiskt.
    Många fina saker :-) den där butiken får jag allt besöka vid tillfälle.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Så koselig! Kjempe fint plantebord. Må være herlig å ha et flott bord, hvor man kan holde på med jord!

    Ønsker deg en fin kveld. Klem

    SvaraRadera
  5. Superfint pyntat på planteringsbordet.

    Själv håller jag på att förbereda våren inne i växthuset :=)
    ute har vi för mycket snö ännu.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  6. Så fint du har pyntet på plantebordet ditt. Jeg har også lyst til å pynte sånn på verandaen min, men her blåser det så kraftig av og til at jeg er redd det vil blåse bort.
    Kjempefin blogg du har, og nå har jeg lagt meg til som følger :-)
    Ønsker deg en fin og varm søndag :-)

    SvaraRadera
  7. Hvor ser det bare godt ud.
    Julerosen er meget smuk.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.