Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 16 mars 2012

Lite vårtecken.

Hej alla glada.

Har letat vårtecken idag.Hittade flera stycken.Vårljungen som blommar.Den satte jag förra våren.Glad att den överlevt.

Nu börjar solen titta fram lite då och då.Annars har dagen varit grå och kall.Lika dant var det igår.Så jag har skolat om Kaskadberg vallmon idag.Det var ett pyssel ska jag säga.Plantorna är ju inga jättar ännu ,men nu var det dax och det gick bra.Dom ska det bli spännande att få se blomma.
Här är ett annat vårtecken.Blomknoppar på Rosenkvitten busken.Dom är så tidiga varje år.Blommar på bar kvist.Bladen kommer lite senare.Fast här är det ju små blad under knopparna,men jag tror nog blommorna kommer först.
Rosenkvitten
Och till min stora glädje så kommer Dillpionens röda skott upp ur den kalla jorden även i år.Och jag såg att Buskpionens skott var ganska högt upp redan.Har haft skydd över den sedan i höstas .Förra året hade den frusit ned nästan helt så några blommor blev det inte.Hoppas det blir det i år.Jag köpte den som rosa men när den sedan blommade så var den gul.En ljust gul färg.Fick väl duga men det är så synd att man inte kan lita på att färgerna man köper på mässan inte alltid stämmer.

Nu önskar jag alla en trevlig helg.Och att det blir mycket sol hos oss.

3 kommentarer:

  1. Men så fantastiskt vackert! Knoppar redan! Känns så tidigt men snart är det ju april. Tiden rusar fram!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Good morning
    It's nice to see some signs of spring. Shame your tree peony was the wrong colour, had the same problem with Iris'es.
    Have a nice weekend./Ray

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga vackra vårtecken i blomsterväg :=)

    Önskar dig en fin helg

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.